fredag 19. august 2011

Mil i beina!



En bekjent av meg (Les: Johan Teigland) har løpt marathon. Bare tanken på å løpe 4,2 mil gjør meg nesten kvalm. Jeg har vært vant til å løpe i underkant av en halvtime på tredemølla, og alt over dette tærer på hofter og legger - når vekten er tresifret. Jeg spurte hvordan han klarte å løpe så langt.

- Du må ha mil i beina, Kling. Du må ha mil i beina!

Hvor mange mil sa han ikke, men i prosjektet mitt hvor jeg løper for livet dristet jeg meg ut på en løype i dag som er ganske nøyaktig en mil. Nøklevann rundt! Herlig kupert skogsløype som er variert og morsom. Da jeg ikke hadde løpt denne runden før ble jeg dessverre tatt litt på senga i forhold til motbakker noen ganger, og måtte ty til litt gåing i de verste bakkene. Det skal innrømmes at det regnet tungt i dag også, og jeg løper med rumpetaske (!) hvor jeg har vann og iPhone (musikk). Grete Waitz ville nok også humret lett over bekledningen min i dag, men det var mest ment som en kosetur - for å få "mil i beina".

Da jeg var ferdig tikket det sannelig inn en epost fra Runkeeper som fortalte meg at jeg hadde satt ny rekord i dag også:



Under ser du dagens løype, som kan anbefales!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar